Ny kompis ?

[Videon är inspelad precis innan händelsen jag beskriver nedan]
När jag och Kristall var ute innan så lät jag henne gå lös hon går lös nästan hela tiden men vi har börjat träna med kopplet lite grann. Iaf helt plötsligt så hör jag hur en liten hund skäller på andra sidan en häck precis vid Kristall. Kristall blev rädd och sprang iväg. Jag blev livrädd att hon inte skulle komma tillbaka, men det gjorde hon ganska snabbt.
Det var en kille som kom med en liten vovve. Han bad om ursäkt för att hans hund skrämde Kristall och sedan frågade han om det var en chihuahua. Jag berättade att kristall är 50 % chihuahua & 50 % papillon och det sjuka var att det var hans hund också (som sedan visade sig vara hans flickväns hund, suprise !) . Vi pratade vidare en stund och sedan så frågade han helt plötsligt mig om jag var "P´s" flickvän vilket jag är ! Så det visade sig att han har gått i samma klass som min sambo. & hans flickvän bor bara något kvarter ifrån oss, så där har vi nog en framtida hundkompis till Kristall, även om hon blev rädd för honom idag :)
Tänk vad kul att ha en hundkompis som är samma blandis o bara 5 månader äldre än min lilla sessa- det tyckte vi om !
/ F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback