Jag får aldrig sova !

Igår var mamma jättejobbig! Först så väckte hon mig halv 9, inte för att gå ut och kissa och sen lägga oss igen. Utan för att sticka ut o leta efter soraya på östra kyrkogården. Vi var där till 13 ungefär, herregud det är då jag brukar vakna ! Men tyvärr såg vi ingen soraya igår heller :(
När vi kom hem var mamma jättesnäll, hon märkte att jag var varm så hon satte igång fläkten. Lade täcket på golvet åt mig så att jag kunde sova där, samt satte vattenskålen precis brevid mig så att jag inte ens behövde resa mig för att dricka <3
Men vet ni vad hon gör sen ? Hon väcker mig igen! Och drar ut mig på en promenad i regnet, hon vet ju att jag inte tycker om regn! Bäst för henne att hon köper en ny regnjacka till mig idag.
Sen somnade jag igen men inte tog det lång tid innan hon väckte mig igen. Denna gången för att prova selen jag fick utav lola. Tänk att Lola är så snäll mot mig, hon som inte tycker om någon. Lola är en gammal pekignese dam här i området. Hennes mamma hade köpt en sele till henne i usa som var för liten, mig passade den perfekt, lite stor bara! Men den är blå och mamma tycker inte om när folk tycker att jag är en pojke... Men sen kom hon på igår att den selen är perfekt att använda i anslutning till det nya bilbältet som borde komma med posten idag :)
Sen efter att hon prövat selen på mig började hon ta mina mått (förhoppningsvis en regnjacka på ingång!). Men trots att hon var så jobbig hela dan så var det helt okej... Sen mamma fick reda på att hunden soraya försvunnit så har hon alltid köttbullar och korv i väskan och jag får smaka lite då & då :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback